Ziua generaţiei Z

Te mai poţi înscrie la Ziua generaţiei Z – academie digitală şi laborator de idei pentru tinerii români din țară şi din diaspora – până luni, 26 aprilie 

Tinerii până în 25 de ani (liceeni, studenţi și tineri profesioniști, vorbitori de limba română) sunt încurajaţi să se înscrie până luni, 26 aprilie, ora 13.00, ora României, la proiectul „Ziua generaţiei Z”.

Tineri români din întreaga lume s-au înscris deja în procesul de selecție pentru participarea la proiect. Entuziasmul şi energia lor se observă din multitudinea de idei frumoase, care subliniază foarte clar nevoile pe care România le are în prezent şi pentru implementarea cărora ei au nevoie de sprijin concret şi de direcţie.

Chiar dacă proiectul se află la prima ediţie, nivelul de interes din partea tinerilor a fost extraordinar, motiv pentru care am decis prelungirea înscrierilor cu 10 zile. Dacă înainte de pandemie, tinerii căutau idei şi gânduri pentru timpul pe care îl aveau, acum ei caută timp pentru ideile care deja prind contur. Am citit visuri ale aplicanţilor, care nu mai sunt de mult tributarii tendințelor din jur, ci concentrați asupra comunității din care fac parte. Astfel, tinerii îşi doresc să cultive moralitatea, să protejeze mediul, să contureze principiile unei societăți sănătoase, în care să existe egalitate şi să fie acceptate diferenţele dintre oameni, să înveţe ce înseamnă un consum sustenabil şi o reciclare responsabilă, să pună bazele unui sistem educaţional în care guvernează meritocraţia, să ofere artei un loc central în viața societății.

Condiţii de participare la proiectul online “Ziua generaţiei Z”

Înscrierea este gratuită şi se realizează exclusiv online. Pentru a participa, tinerii interesaţi sunt rugaţi să completeze formularul de înscriere, până luni, 26 aprilie 2021 şi să trimită:

●  O fotografie portret;

●  CV-ul în limba română sau engleză;

●  Un eseu de maximum 500 de cuvinte cu titlul “Visul meu pentru România”, în care să-și expună visul pentru România și să argumenteze cum ar rezolva o problemă a țării sau cum ar schimba lucrurile într-un domeniu de interes pentru ei;

●  Un video (opţional) de maximum 2 minute în care să explice de ce consideră că proiectul Ziua generației Z este potrivit pentru ea/el și de ce ar trebui să fie ales/ă pentru a participa.

Steve Jarding, profesorul anului la Harvard va deschide proiectul „Ziua generaţiei Z”.

Steve Jarding, profesorul anului la Harvard în 2016 și un mentor pentru generații de lideri de pretutindeni, va deschide prima zi a proiectului şi va explica tinerilor cum pot comunica eficient, cum își pot folosi cu succes emoțiile în interacțiunile lor, pentru ca aceştia să-și dezvolte şi implementeze ideile cu succes.

Alături de Steve Jarding, reprezentanţi de seamă ai societăţii româneşti vor sprijini participanții în procesul lor de învățare în cadrul proiectului Ziua generației Z. Cătălin Ştefănescu, jurnalist şi gazda emisiunii Garantat 100%, Iulia Stănescu, Digital Marketing Consultant şi co-organizator SocialPedia, Eugen Coandă, expert în filozofia Lean-Agile şi product management, Mia Munteanu, antreprenor în industria creativă se numără printre trainerii academiei digitale. Alina Sava, specialist în educație la Banca Mondială, Marius Geantă, președintele Centrului pentru Inovație în Medicină, Victor Țăpeanu, antreprenor cultural și Marcel Heroiu, expert senior în dezvoltare urbană la Banca Mondială, reprezintă o parte a mentorilor care vor sprijini participanții în dezvoltarea proiectelor din a doua etapă a programului, Laboratorul de idei și inițiative şi Laura Savu, Global Community Manager TikTok, Academia digitală și laboratorul de idei și inițiative îi ajută pe tineri să-şi materializeze visul pentru viitorul lor şi viitorul României.

Cu o rețea vastă de experți din țară și din diaspora, Fundația C.A.E.S.A.R. îşi doreşte să descopere şi să sprijine visurile tinerilor români pentru viitorul lor şi pentru viitorul României prin proiectul Ziua generaţiei Z. Acesta este un program educaţional non-formal, gratuit, ce se desfăşoară online pe o perioadă extinsă (mai-august 2021) cu scopul de a:

Proiectul are două etape: (A) academia digitală și (B) laboratorul de idei și inițiative.
Prin (A) academia digitală, Ziua generației Z ajută tinerii să-și articuleze coerent şi frumos poveștile şi să cunoască instrumentele cu care pot dezvolta şi implementa o idee. Printre cursurile predate se numără: storytelling, story sharing, romgleză – greșeli frecvente în traducerea sintagmelor din limba română în limba engleză, branding, agile project management ș.a., la care se adaugă un pachet de testări psihometrice și tehnici de dezvoltare personală. În cadrul (B) laboratorului de idei și inițiative, participanții vor fi împărțiți în echipe pentru a dezvolta proiecte menite să rezolve sau să îmbunătățească situații întâlnite în cele cinci domenii deja amintite: educaţie, sănătate, cultură, energie şi mediu, smart cities.

Printre susținătorii proiectului „Ziua generaţiei Z”, care cred în investiția în tinerii României, se numără sponsorii Editura Litera, Poieni, RightFit și partenerii TikTok, 4gile Minds, Doza zilnică de gramatică, Revista Biz, Rotary Club București Nord, Cuibul Artiştilor, Fennec, CJE Prahova, Canal 33, AIESEC în Brașov, Rohighschool, Uniunea Națională a Studenților din România – UNSR, Consililul Tineretului din România – CTR, Asociația Studenților Fizicieni, Erasmus Student Network Timișoara, Centrul Media pentru Tineri.

Mai multe informaţii despre proiect, puteţi afla accesând website-ul ziuageneratieiz.ro