Simpozion internaţional la Grãdiniţa nr. 17 Vaslui

Grãdiniţa cu PP nr. 17 Vaslui a desfãşurat Simpozionul «Împreunã, pentru o lume mai bunã» şi concursul naţional «Şi eu pot». Manifestarea a fost organizatã în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, Primãria Municipiului Vaslui, Casa Corpului Didactic, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistentã Educaţionalã, Palatul Copiilor, dar şi cu grãdinite şi şcoli gimnaziale din Vaslui, Galaţi, Buzãu, Olt, Teleorman, Piatra Neamţ, Dolj, Hunedoara, Prahova, Sibiu, cu Grădiniţa “Albinuţa” Chişinău, Republica Moldova, cu Scola Dell Infanzia Paritaria ,,Maria Immacolata”, Piazza Sacro Cuore, 1 –Abano Terme- Padova. Italia şi cu Ecole maternelle Jean Bart, La Rachelle, Franţa

Simpozionul a fost organizat cu scopul de a dezbate şi de a gãsi soluţii pentru reducerea marginalizãrii copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, cu dificultãţi de învãţare, precum şi pentru schimbarea mentalitãţilor şi atitudinii elevilor şi cadrelor didactice. S-a dicutat despre punerea în valoare a performanţelor metodologice de abordare şi implementare a strategiilor privind educaţia incluzivã, ca tip de educaţie responsabil de asigurarea dreptului la educaţie al tuturor copiilor, fãrã discriminare, şi de asigurare a unei educaţii de calitate, despre conştientizarea actorilor implicaţi direct în procesul educaţional, cu privire la rolul lor în educaţia, îngrijirea şi protecţia copilulu, cultivarea şi dezvoltarea spiritului de solidaritate cu copiii şi persoanele aflate în dificultate, cultivarea şi valorificarea potenţialului creator al copiilor prin stimularea creativitãţii şi originalitãţii în realizarea unor lucrãri practice.

În cadrul simpozionului, s-au prezentat referate, lucrãri ştiinţifice, eseuri, proiecte, planuri de intervenţie, studii de caz, aplicaţii practice, s-au dat exemple de bune practici pe aceastã temã. În partea a două a simpozionului au fost jurizate lucrãrile din cadrul concursului naţional de picturã şi colaj „Şi eu pot“. Preşcolarii grãdinitei gazdã au oferit celor prezenţi, printre care şi viceprimarul Dragoş Cazacu, câteva momente artistice.

„Şcoalã incluzivã poate deveni orice şcoalã şi probabil aşa vor trebui sã devinã toate şcolile, o şcoalã deschisã şi flexibilã, iar prin maniera incluzivitãţii trebuie sã se asigure o înţelegere realã a ceea ce este incluziunea, definirea procesului ca atare, nu numai o simplã plasare a copiilor împreunã. Trebuie sã ne pese pentru cã aceşti copii nu se pot descurca singuri, pentru cã au nevoie de ajutor din partea familiei, vecinilor, prietenilor, dascãlilor, autoritãţilor şi specialiştilor, pentru cã toţi aceşti copii au dreptul la educaţie, pentru cã toţi sunt capabili sã înveţe, pentru cã dacã nu frecventeazã grãdiniţa şansele de a învãţa se reduc foarte mult. Toţi copiii, chiar şi cei fãrã dizabilitãţi, au de câştigat atunci când cadrul didactic adapteazã curriculumul şi propriul stil de predare pentru a se potrivi cu marea diversitate a copiilor din orice grupã. Primirea copiilor „diferiţi“ alãturi de toţi ceilalţi trebuie fãcutã nu de dragul lor sau nu din milã, ci pentru dreptul fiecãrui individ de a participa la acţiuni comune pentru dezvoltarea lui ulterioarã, pentru a contribui şi el la dezvoltarea societãţii în care trãieşte. În concluzie, pentru ca educaţia copiilor cu cerinţe speciale sã fie eficientã, pe de o parte trebuie sã aibã un caracter integrat, sã nu rupã copilul de familie şi societate şi sã nu-l izoleze în instituţii, iar pe de altã parte trebuie sã aibã un caracter diferenţiat, sã fie adaptatã particularitãţilor elevilor“, a spus Gina Nane, directorul Grãdinitei nr. 17 Vaslui.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.