Ai buletinul expirat? Află dacă poți vota
În contextul desfășurării alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27.09.2020, Serviciul Județean Comunitar de Evidență a Persoanelor Vaslui aduce la cunoștința opiniei publice următoarele:
- Documentele eliberate de instituțiile și autoritățile publice își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de urgență/alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, potrivit art. 4 alin. (5) din Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
Alegătorul care deține un act de identitate al cărui termen de valabilitate ar fi expirat în perioada 1 martie – 27 septembrie 2020, își poate exercita dreptul la vot în baza acestuia. (art. 3 alin. (2) din Hotărârea BEC nr. 81/10.09.2020 privind aplicarea unitară a unor prevederi legale în materia exercitării dreptului de vot la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2020, republicată)
- În zilele de 26 și 27 septembrie 2020, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor vor soluționa, cu prioritate, cererile pentru eliberarea actelor de identitate pentru motivele: pierdere, furt, distrugere, deteriorare și anularea actului de identitate, prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. f), g) și j) din Ordonanța de urgență a Guvernului 97/2005 privind evidența, domiciliul, resedința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu sau fără o programare prealabilă telefonică sau online
- Programul cu publicul, la serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din Vaslui, Bârlad, Huși, Negrești, Murgeni, va fi următorul:
- Sâmbătă – 26 septembrie 2020 – 8,00 – 16,00;
- Duminică – 27 septembrie 2020 – 7,00 – 21,00.
- La Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vaslui va fi același program menționat mai sus, pentru soluționarea lucrărilor conform competențelor legale în vigoare.