Printează acest articol Printează acest articol

225 de acţiuni de control, 214 operatori sancţionaţi

225 de acţiuni de control, 214 operatori sancţionaţi. Acesta este bilanţul lunii noiembrie a activităţii lucrătorilor Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vaslui care au constat că aproape că nu există operatori economic care să respecte, „ca la carte”, prevederile legale în domeniu. Astfel, acolo unde neregulile au fost mai mici, s-au aplicat doar avertismente. În alte situaţii s-au impus sancţiuni şi chiar retragerea provizorie sau definitivă de la vânzare a unor produse.

În luna noiembrie  2016, CJPC Vaslui a desfăşurat un număr de 255 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor, acţiuni tematice de control şi pentru cercetarea reclamaţiilor şi sesizărilor primite din partea consumatorilor.  Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor, au fost sancţionaţi contravenţional un număr de 214 operatori economici, fiind aplicate un număr de 104  amenzi contravenţionale în valoare totală de 174.500  lei şi 110 avertismente.

Urmare deficienţelor constatate, a fost dispusă oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare şi nealimentare în valoare de 47.062  lei, până la eliminarea / remedierea deficienţelor constatate şi oprirea definitivă a comercializării şi retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare și nealimentare în valoare de 2.330 lei.

În timpul verificărilor efectuate s-au constatat deficienţe privind:

  • comercializarea produselor alimentare și nealimentare cu data limită de consum / data durabilităţii minimale/termenul de valabilitate depăşite ;
  • comercializare legume – fructe depreciate;
  • comercializare legume și fructe proaspete fără indicarea provenienței și a categoriei calitative;
  • comercializarea pâinii nepreambalate fără afișarea denumirii producătorului, a ingredientelor cu potențial efect alergen sau a prețului/kg.;
  • comercializarea produselor fără elemente de identificare-caracterizare sau cu acestea incomplete/ incorecte sau netraduse în limba română;
  • condiții de depozitare / păstrare neconforme ( produse expuse la vânzare la temperatura mediului ambiant deși pe ambalaje producătorii indică păstrarea la temperaturi cuprinse între 4-10 0C și respectiv 2-6 0C);
  • comercializarea produselor alimentare/nealimentare sau prestarea serviciilor de alimentație publică în spații neautorizate;
  • neafişarea preţurilor de vânzare  sau a preţurilor pe unitatea de măsură;
  • nerespectarea orarului de funcționare afișat – închiderea unității în scopul sustragerii de la control;
  • utilizarea de mijloace de măsurare neomologate, neverificate metrologic;
  • nerespectarea prevederilor legale privind practicile comerciale incorecte și publicitatea produselor;
  • neafișarea, în zona publică în care își desfășoară activitatea a denumirii și adresei operatorului economic, așa cum au fost înregistrate în registrul oficiului comerțului;

„În această perioadă au fost cercetate şi soluţionate un număr de 52 reclamaţii primite din partea consumatorilor. În urma cercetărilor efectuate 25 reclamaţii s-au dovedit a fi întemeiate, 5 reclamaţii au fost neîntemeiate, 7 reclamaţii au fost redirecţionate spre cercetare organismelor competente, 8 reclamaţii nu au putut fi soluţionate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării și 7 reclamații au fost clasate”, a precizat Vasilache Constantin, comisar şef adjunct al CJPC Vaslui

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *