Prime acordate şomerilor din evidenta AJOFM Vaslui
Şomerii neînregistraţi care doresc să se înregistreze în evidenţa A.J.O.F.M. Vaslui în vederea obţinerii unui loc de muncă şi pentru a participa la măsurile active oferite, respectiv, informare consiliere, medierea muncii, formare profesionala, ş.a., se vor prezenta la sediul institutiei noastre, din strada Spiru Haret, nr.5, parter,sau la agenţiile locale din Bârlad şi Huşi cu următoarele documente:
- a) actul de identitate;
- b) actele de studii şi de calificare;
- c) carnetul de muncã sau alte acte care atestă, potrivit legii, existenţa unor raporturi de muncă ori de serviciu, în cazul persoanelor provenite din muncă;
- d) adeverinţa medicală din care sã rezulte cã persoana este clinic sãnãtoasã sau aptă de muncă ori că are eventuale restricţii medicale.
În cazul neîncadrării în muncă cererea în vederea medierii trebuie reînnoită la 6 luni.
Șomerii înregistraţi la AJOFM Vaslui de cel puţin 30 de zile, care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj, în situaţia în care se angajează cu normă întreagă, pentru o perioadă mai mare de 3 luni, ulterior datei înregistrării la agenţie, beneficiază de o primă de activare în valoare de 1.000 lei, neimpozabilă.
Prima de activare se acordă în două tranşe, astfel:
- a) o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit, la data angajării;
- b) o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit, după expirarea perioadei de 3 luni de la angajare.