Pericol în galantare!

Parizer, cârnaţi, şuncă presată, carne tocată, priconuci, trufe, băuturi răcoritoare, alune, ceai. Sunt doar cateva din produsele expirate gasite de vanzare in magazine de inspectorii Conisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Vaslui. Din pacate, lista neregulilor constatate este mult mai lunga.

În luna decembrie 2015, CJPC Vaslui a desfăşurat un număr de 134 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor: 109 acţiuni tematice de control şi 25 acţiuni pentru cercetarea reclamaţiilor şi sesizărilor primite din partea consumatorilor.

Urmare deficienţelor constatate, au fost dispuse următoarele măsuri:

  • oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare şi nealimentare în valoare de 26.911  lei, până la eliminarea / remedierea deficienţelor constatate;
  • oprirea definitivă a comercializării şi retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare în valoare de 934 lei.

Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor, au fost sancţionaţi contravenţional un număr de 90 operatori economici, fiind aplicate un număr de 41 amenzi contravenţionale în valoare totală de 97.950 lei şi 49 avertismente.

În timpul verificărilor efectuate s-au constatat deficienţe privind:

  • comercializarea produselor alimentare cu data limită de consum / data durabilităţii minimale depăşite (parizer, cârnaţi, şuncă presată, carne tocată, priconuci, trufe, băuturi răcoritoare, alune, ceai);
  • comercializare pâine nepreambalată şi produse de panificaţie fără indicarea ingredientelor alergene, a producătorului sau a preţului / kg.;
  • comercializare prăjituri sau produse de patiserie fără indicarea corectă a datei limită de consum / datei durabilităţii minimale;
  • comercializare produse sau prestarea serviciilor de reparaţii şi întreţinere autovehicule în spaţii neautorizate;
  • comercializarea produselor fără etichete care să conţină elementele de identificare şi caracterizare necesare informării consumatorilor asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor sau cu acestea incomplete, incorecte sau netraduse în limba română;
  • neafişarea avertismentului privind interzicerea / permiterea fumatului în unitate;
  • comercializarea ţigărilor la bucată;
  • neafişarea preţurilor de vânzare sau a preţului pe unitatea de măsură;
  • neafişarea orarului de funcţionare;
  • neafişarea denumirii şi a sediului social astfel cum au fost înregistrate în registrul comerţului, la locul de desfăşurare a activităţii din zona publică.

În această perioadă au fost cercetate şi soluţionate un număr de 36 reclamaţii primite din partea consumatorilor. În urma cercetărilor efectuate 19 reclamaţii s-au dovedit a fi întemeiate, 6 reclamaţii au fost neîntemeiate, 6 reclamaţii au fost redirecţionate spre cercetare organismelor competente, 1 reclamaţie a fost clasată, 1 reclamaţie a fost retrasă  şi 3 reclamaţii nu au putut fi soluţionate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.