Școala Gimnazială ”Constantin Motaș” a început implementarea proiectului ”O școală pentru viitor”
Școala Gimnazială ”Constantin Motaș” a început implementarea proiectului din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar ”O școală pentru viitor”, finanțat prin Național pentru Redresare și Reziliență, în perioada 2024-2026, în scopul creșterii calității și diversificării ofertei educaționale, pentru anularea inechității dintre mediul rural și urban, pentru a îndeplini exigențele organizării unui proces educațional modern, incluziv și inovator, cu ajutorul echipamentele digitale, în vederea modernizării procesului de predare-învățare.
Proiectul a debutat prin achizițiile de resurse digitale moderne, adaptate vârstei elevilor, astfel încât să fie creat un mediu de lucru plăcut și sănătos și vor fi utilizate, exclusiv, pentru activități didactice, sportive și extrașcolare cu elevii, venind în sprijinul creșterii rezilienței, nivelului de pregătire, stimei de sine, pentru situații de criză, capacității de adaptare la un sistem educațional modern. Astfel, au fost dotate o sală de lectură și o sală pentru activități extrașcolare cu imprimantă, table interactive (display), stații mobile pentru încărcare inteligentă, router wireless, multifuncțională A4 wireless, laptopuri, softuri educaționale, catalog digital, televizoare, creioane 3D, ochelari de realitate virtuală, tricouri, rechizite, mobilier modern, comfortabil care să genereze pentru elevi un set de abilități, competențe și cunoștințe specifice, în corelare cu nevoile pieței forței de muncă.
Prin dotarea cu echipament tehnologic digital inteligent, cu softurile aferente, catalogul electronic și platforma de management a școlarității vom facilita procesul de predare-învățare, în timp ce platforma software Skoolvers va eficientiza procesul educațional printr-o serie de instrumente moderne, care să ofere o învățare interactivă, o comunicare ușoară, lucrul în echipă. Disponibilitatea echipamentelor inteligente, a display-urilor interactive, a laptopurilor/all in one și a altor dispozitive electronice vor contribui la diversificarea metodelor de predare și interacțiune la clasă, formarea și actualizarea permanentă a cunoștințelor profesorilor cu informații relevante. Cu ajutorul acestora, se va oferi o abordare vizuală și practică a materiei școlare, acces pentru aprofundare de pe orice device, în lecții captivante și antrenate pentru elevi.
Prin implementarea acestui program s-a oferit masă caldă în cadrul orelor remediale la limba română și matematică pentru elevii de gimnaziu dar și elevilor participanți la activități extrașcolare, cât mai variate și atractive, pentru prevenirea apariției riscului de abandon școlar.
S-au desfășurat primele activități aferente Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație: identificarea și monitorizare a elevilor în risc de abandon școlar, aplicarea chestionarului SASAT de evaluare a succesului școlar în rândul elevilor de gimnaziu, aplicarea Fișei de observare și a Fișei de evaluare MATE de către diriginți, completarea și validarea Observatorului Școlii., actualizarea datelor în SIIIR, școala părinților.
Activitățile de prevenire au fost desfășurate în vederea reducerii absenteismului, creșterii rezultatelor școlare, prin recuperarea pierderilor în învățare/ întârzierilor în dezvoltarea competențelor de bază (scris, citit, socotit) respectiv a competențelor corespunzătoare vârstei elevilor, creșterea motivației elevilor pentru învățare și continuarea studiilor, dezvoltarea abilităților socio-emoționale, inclusiv autonomie, perseverență, abilități sociale, comunicare și colaborare.
Astfel, primele activități extra-curriculare și/sau extra-școlare au fost cluburile pe discipline respectiv: clubul de șah, echipa de fotbal, ansamblul coral, cercul de pictură – icoane pe sticlă, clubul de lectură, cercul de științe, ansamblul de dans popular, inclusiv tabăra școlară la Sâmbăta de sus, în care elevii au optat să se înscrie, participând cu bucurie și nerăbdare la descoperirea noilor dispozitive, a unor noi relații de prietenie, la petrecerea unui timp de calitate în alte contexte decât cele de învățare.
”Căutăm permanente strategii prin care să îmbinăm multiplele surse de informare, pentru a reuşi să ajungem la sufletul copiilor, transformându-i în cititori activi şi motivaţi, oferindu-le acele mijloace şi instrumente prin care ei vor descoperi că lectura este, în fond, o călătorie spre propriul suflet. În calitate de mentori spirituali este necesar să-i convingem pe elevi că nici computerul, nici televizorul nu vor duce la dispariţia cărţii, că lectura va continua să joace un rol definitoriu în viaţa oamenilor, că accelerarea progresului va fi mereu însoţită de remedierea compensatoare a unui spaţiu liber pentru închipuire, visare şi căutare de sens. Vom folosi mijloacele interactive într-un spațiu colorat și relaxant, pentru a motiva elevii să redescopere lumea cărților” a precizat doamna director al Școlii Gimnaziale ,,Constantin Motaș”, prof. Cotaie Viorica, manager de proiect.
Pingback: Școala Gimnazială ”Constantin Motaș” a început implementarea proiectului ”O școală pentru viitor” - Vaslui Expres