Printează acest articol Printează acest articol

Rezultate catastrofale la simularea Evaluării Naţionale

Doar 31, 43% din din elevii de clasa a VIII-a din judeţul Vaslui au reuşit sã obţinã medii peste 5 la simularea examenelor de evaluare naţionalã. Mai exact, din 4.511 elevi prezenţi la ambele probe, 3.093 au obtint note mai mici de 5. Procentul de promovabilitate este mai mic decât cel de la simularea de anul trecut, când 38,55% din elevii prezenţi au trecut simularee. Rezultatul face că Vasluiul să fie judetul cu cele mai mici note la simularea evaluării naţionale.

Rezultatele simulãrii examenelor de Evaluare au adus, la nivel naţional, un procent de 44,05 % al elevilor care au luat medii peste 5. În judeţul Vaslui, procentul pe medie este de 31,43%, mult sub media naţionalã. Concret, la Limba şi literatură românã, 58,08 dintre elevi au reuşit sã obţinã note mai mari de 5, iar la Matematicã, doar 21,08% dintre elevi au luat note mai mari sau egale cu 5. Din 4.511 elevi prezenţi la ambele probe, 1.357 au obţinut medii între 1-2,99, alţi 1.736 au obţinut medii între 3 şi 4.99, un număr de 943 de elevi au obţinut medii între 5 şi 6.99, 49 de elevi au reuşit să obţină medii între 9 şi 99. Nu s-a înregistrat nicio medie de zece, obţinându-se un singur 10 la proba de Limba şi literatură română.

La nivel national, pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99, 15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10. În ceea ce priveşte rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţa — 90,71%) la proba de Limba şi literatură română, respectiv 32,60% (prezenţa — 90,20%) la matematică. La proba de Limba şi literatură maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obţină note peste 5.
Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală — 60,57%, urmată de Brăila — 58,50% şi Cluj — 55,33%. Cele mai mici note s-au înregistrat în judeţele Vaslui — 31,22%, Tulcea — 32,67%, si Călăraşi — 33,47%. În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 90%. La nivel naţional, 73.342 de elevi (44,05%) au obţinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale.
Potrivit Ministerului, rolul acestor simulări, atât la Evaluarea Naţională, cât şi la bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori şi părinţi a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru că, ulterior, să se poată stabili planuri remediale individuale. Astfel, Ministerul Educaţiei solicită inspectoratelor şcolare măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a.
Dintre aceste măsuri, enumerăm:
*Realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli; * Analiză, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, la simularea evaluării naţionale;
* Elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar; * Analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale;
* Implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs;
* Personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale;
* Efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării.
Ministerul Educaţiei anunţă inspecţii şcolare de specialitate la nivel naţional, care se vor desfăşura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naţionale şi vor urmări aplicarea planurilor remediale la nivelul unităţilor de învăţământ. Aceste inspecţii vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS şi de cei din inspectoratele şcolare.
Pe de altă parte, Ministerul Educaţiei a solicitat Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei o analiză riguroasă a rezultatelor obţinute la simularea evaluării, astfel încât diagnoză rezultată la nivel naţional să conducă la politici publice destinate îmbunătăţirii situaţiei elevilor din învăţământul gimnazial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *