Reuniune de proiect european, la Grădiniţa „Castelul Copiilor” Vaslui
Marţi, 16 mai, la Grădiniţa “Castelul Copiilor” Vaslui a avut loc ultima reuniune din cadrul proiectului Erasmus +, “Guiding activities and methods for teaching english to pre-primary children (PC-G.A.ME)”, la care au participat şi reprezentanţi ai unităţilor partenere de la I Circolo Didattico San Filippo, Citta di Castello, din Umbria, Italia şi C.E.I.P. Los Campanales, Mijas, Malaga, Spania.
Reprezentanţi ai unităţilor didactice implicate în proiect, reprezentanţi ai Primăriei Vaslui şi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), copii şi părinţi, s-au reunit marţi, 16 mai, la Grădiniţa particulară “Castelul Copiilor” din Vaslui, la ultima întâlnire a unui proiect care a avut ca obiective principale îmbunătățirea calității și eficienței studiului limbii engleze la nivel preșcolar prin stimularea motivației și a implicării active a copiilor în activitățile de limba engleză, integrarea componentei digitale în procesul de învățare la nivel preșcolar şi utilizarea resurselor tehnologice în cadrul activităților de limba engleză, adaptate nivelului de vârstă. Prin aceasta s-a vizat atât îmbunătățirea calității educației timpurii, dar şi îmbogațirea portofoliului profesorilor cu metode interactive, care sa foloseasca jocul ca mijloc de realizare a scopului propus.
“Acest proiect ne-a unit prin diversitate, dar şi prin dragostea pentru copii, şi s-a născut în condiţiile în care învăţarea limbii engleze în contextul globalizării europene a devenit o necesitate, dar nu există materiale auxiliare, ajutătoare în învăţarea limbii engleze la preşcolari pe domenii experenţiale: metodici, culegeri de jocuri, poezii, cântece, jocuri de mişcare. Pentru că la această vârstă copiii nu ştiu să scrie şi să citească, totul trebuie realizat prin joc. De aceea, printre produsele finale ale proiectului se numără un CD cu jocuri interactive, care pot fi folosite în activități cu ajutorul calculatorului şi a tablei interactive, o broşura cu metode interactive de grup, care prezintă 12 metode interactive cu aplicare exemplificată pe limba engleză, adapatate nivelului preșcolar şi un Ghid al profesorului, al cărui conținut constă într-o abordare teoretică a învăţării limbii engleze în invățământul preșcolar şi planuri de lecții pe șase teme diferite, însoțite de cântece, poezii, jocuri pe aceleași teme. Ca o continuitate a Gidului, am conceput un Caiet de lucru, care conține un vocabular ilustrat și fișe de lucru pentru preșcolari. Mi-aş dori ca acest proiect să fi fost un deschizător de drum în învăţământul preşcolar, un far sau macar o candelă în acest domeniu”, a spus Lenuţa Stroe, directorul Grădiniţei Castelul Copiilor.
Adina Mihalache, reprezentantul Primăriei Vaslui, le-a adresat partenerilor din Italia şi Spanie o urare de bun venit din partea administraţiei locale, precizând că învăţământul vasluian, indiferent de forma în care se desfăşoară, se bucură şi va avea întodeauna sprijinul Primăriei în susţinerea proiectelor edeucative desfăşurate.
Proiectul a fost apreciat şi de Alexandru Mîţă, reprezentantul ISJ Vaslui, care a ţinut să sublinieze nu numai unicitatea lui la acest nivel, ci şi rezultatele obţinute. “Grădiniţa „Castelul Copiilor” şi Liceul „Mihail Kogălniceanu” au primit două din cele patru disticţii acordate, în 2016, de Comisia Europeană, pentru calitatea şi inovarea în domeniul predării limbilor străine. Aceste distincţii vin ca o încununare a calităţii învăţământului vasluian. European Language Label este cea mai înaltă distincţie a Comisiei Europene pentru calitate şi inovare în didactica limbilor moderne şi suntem cu toţii mândri că singura grădiniţă din judeţ unde se studiază intensiv în limba engleză a primit Certificantul Lingvistic European pentru iniţierea şi coordonarea acestui proiect. Felicitări coordonatorilor, partenerilor şi, nu în ultimul rând, părinţilor carese implică în creşterea şi edeucarea copiior care sunt aici”, a spus prof. Alexandru Mîţă.
La final, preşcolarii Grădiniţei “Castelul Copiilor” au susţinut un spectacol în limba engleză, d3emonstrând tuturor celor prezenţi că învăţarea unei limbi străine la o vârstă atâtc de mică este un ţel realizabil, atunci când există dragoste, profesionalism şi implicare.