Printează acest articol Printează acest articol

Nici o lună fără sancţiuni, la Protecţia Consumatorilor Vaslui

În luna august, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor  (CJPC)  Vaslui a desfăşurat un număr de 187 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor. Ca urmare a deficienţelor constatate, a fost dispusă oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare şi nealimentare în valoare de 34.808  lei, până la eliminarea sau remedierea deficienţelor constatate; oprirea definitivă a comercializării şi retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare și nealimentare în valoare de 2.882 lei.

Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor, au fost sancţionaţi contravenţional un număr de 147 operatori economici, fiind aplicate un număr de 84 amenzi contravenţionale în valoare totală de 135.200  lei şi 63 avertismente.

În timpul verificărilor efectuate s-au constatat deficienţe privind comercializarea produselor alimentare și nealimentare cu data limită de consum / data durabilităţii minimale/termenul de valabilitate depăşite ; condiții de depozitare / păstrare neconforme ( produse expuse la vânzare la temperatura mediului ambiant deși pe ambalaje producătorii indică păstrarea la temperaturi cuprinse între 4-10 0C și respectiv 2-6 0C); comercializarea de legume şi fructe depreciate. sau fără indicarea provenienței și a categoriei calitative; comercializarea pâinii nepreambalate fără afișarea denumirii producătorului, a ingredientelor cu potențial efect alergen sau a prețului/kg.; comercializarea produselor fără elemente de identificare-caracterizare sau cu acestea incomplete/ incorecte sau netraduse în limba română; comercializarea produselor alimentare/nealimentare sau prestarea serviciilor de alimentație publică în spații neautorizate; neafișare cod unic de înregistrare, autorizații de funcționare; utilizarea de mijloace de măsurare neomologate, neverificate metrologic; utilizarea mijloacelor de măsurare ale căror indicaţii sunt ilizibile și neclare sau  nu sunt vizibile pentru consumatori; neafişarea preţurilor de vânzare  sau a preţurilor pe unitatea de măsură; neafişarea orarului de funcţionare; nerespectarea orarului de funcționare afișat – închiderea unității în scopul sustragerii de la control; neafișarea, în zona publică în care își desfășoară activitatea a denumirii și adresei operatorului economic, așa cum au fost înregistrate în registrul oficiului comerțului.

„În această perioadă au fost cercetate şi soluţionate un număr de 46 reclamaţii primite din partea consumatorilor. În urma cercetărilor efectuate 23 reclamaţii s-au dovedit a fi întemeiate, 10 reclamaţii au fost neîntemeiate, 4 reclamaţii au fost redirecţionate spre cercetare organismelor competente, 7 reclamaţii nu au putut fi soluţionate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării și 2 reclamații au fost clasate”, a precizat Vasilache Constantin, comisarul şef adjunct al CJPC Vaslui.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *