Prioritatea AQUAVAS SA Vaslui: reducerea costurilor inutile pentru apa potabilă
Prioritatea declarată a Aquavas Vaslui în această perioadă este reducerea valorii facturilor consumatorilor, prin conştientizarea acestora faţă de doi factori: declararea lunară şi la timp a consumului şi sesizarea imediată a oricărei defecţiuni care implică pierderi de apă potabilă. De asemeni, un rol important îl au preşedinţii asociaţiilor de proprietari, de a căror interes şi implicare depinde starea conductelor de la subsolul blocurilor.
Potrivit conducerii Aquavas Vaslui, se încearcă din răsputeri să se elimine reclamaţiile beneficiarilor în ceea ce priveşte diferenţele de plată de pe facturi. „Diferenţele de plată apar , într-o primă situaţie, când sunt locatari care nu declară indicatorii de consum. În cazul serviciilor prestate de Aquavas Vaslui, citirea consumului de apă se face la contorul comun, care poate fi pe bloc, scări, etc. Când apar diferenţe între ceea ce înregistrăm noi şi ce declară proprietarii, e clar că undeva este o problemă. Dacă nu au fost defecţiuni semnalate în acea zonă în perioada de facturare, atunci facem verificări în interior. De exemplu, în această perioadă am făcut sau încă se fac verificări la blocurile 429, 155 , 121, 108, 186, 372. Şi se întâmplă să găsim consumuri nedeclarate extrem de mari! De exemplu, la blocul 235 un locatar avea 76 mc nedeclaraţi, la blocul 250 cineva avea nedeclaraţi 110 mc, la blocul 8AMC, 46 mc, iar lista poate continua. Când depistăm astfel de situaţii, cantitatea consumată este trecută integral pe factura consumatorului, plusul fiind scăzut de pe facturile celorlalţi locatari , care în luna respectivă plătesc mai puţin sau chiar deloc”, ne spune directorul instituţiei.
Verificările nu sunt însă simple deloc, acestea fiind făcute de echipe mixte, din care fac parte căte un reprezentant al Aquavas, o persoană de la Asociaţia de proprietari şi un locatar de pe scara verificată. În unele situaţii proprietarii nu sunt găsiţi acasă, în altele nu deschis sau, pur şi simplu, refuză verificarea. „Am avut o situaţie în care proprietarul le-a trântit, pur şi simplu, uşa în nas celor care erau trimişi să verifice. A venit a doua zi la sediu şi a declarat singur consumul. Avea în plus 76 mc şi a achitat pe loc. Declararea la timp a consumului ar evita astfel de situaţii. iar noi punem la dispoziţie mai multe metode prin care se poate declara indexul: fie telefonic, la dispecerat, fie la casierii încasatori, direct la sediu sau chiar online, pe mail-ul instituţiei noastre”, ne mai spune reprezentantul Aquavas.
În ceea ce priveşte defecţiunile apărute, reprezentantul societăţii spune că acestea sunt inerente în condiţiile în care reţele sunt vechi şi s-au erodat odată cu trecerea timpului. Nu sunt probleme doar acolo unde preşedinţii de asociaţii îşi fac treaba şi au avut grijă să schimbe conductele de la subsolul blocurilor. „În noiembrie am avut 27 de intervenţii la subsolul blocurilor, în decembrie, până la această dată, avem peste 20 de intervenţii. Ca să evităm pierderile, când suntem sesizaţi de o defecţiune, încercăm să trimitem cât mai repede o echipă de lucru. În funcţie de gravitatea defecţiunii, echipele sunt între doi şi cinci oameni. Ideea este ca, totuşi, să fim sesizaţi la timp şi să se evite intervențiile făcute de persoanelor neautorizate pentru repararea unor defecțiuni în instalațiile utilizatorilor”, ne mai spune directorul Aquavas Vaslui. (Mihaela Zărnescu)