PNL a creat şi creează condițiile propice realizării drumului expres Tișița-Albița.

România este printre țările europene cu cele mai reduse rețele de autostrăzi și drumuri expres din Europa. La fiecare ciclu electoral, partidele promit realizări mărețe în domeniul infrastructurii rutiere și sute de noi kilometri de autostradă. Partidul Național Liberal nu doar promite, ci și pune în aplicare.

Încă din anul 1998 a existat un Studiu de Prefezabilitate, studiu realizat de IPTANA, cu privire la Autostrada Albiţa-Huşi-Tecuci-Tişiţa-Buzău-Bucureşti-Giurgiu, drum care urmează să realizeze legătura rutieră între București și Chișinău, tronsonul fiind situat pe rețeaua TEN-T globală în România.

Proiectul figura la poziția 11 în „LISTA proiectelor prioritare, identificate de România împreună cu Uniunea Europeană, care urmează a fi realizate până în anul 2015” în Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european.

Din vara anului 2016, tronsonul Tișița-Bârlad-Albița este inclus în Master Planul General de Transporturi (MPGT), fiind compus din drumurile TransRegio (Vaslui)-Crasna-Bârlad-Tecuci (+Tișița)-Galați și EuroTrans Crasna-Huși-Albița. Sursa de finanțare este FEDR,  iar perioada de programare este 2021-2030.

La data de 7 iulie 2020, la Bârlad (capitala județului interbelic Tutova și capitala de facto economică şi turistică a judeţului Vaslui) s-a semnat contractul de servicii, având ca obiect “Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Tișița-Albița”. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea S.C. Search Corporation S.R.L. – S.C. Egis România S.A.

În ianuarie 2021, proiectantul va prezenta AMC (analiza multicriterială) pentru cele 3 variante de traseu.

Valoarea contractului este de 11.057.073,07 lei fără TVA, fonduri  europene, iar durata de realizare a contractului de servicii este de 26 luni de la data de începere a contractului.

Drumul are 160 de kilometri, din care 106 sunt pe teritoriul județului Vaslui.  Profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres: 2 benzi pe sens de câte 3,5 m lățime, intersecții denivelate, acostament de 1,5 m lățime, spațiu median de 3 m, bandă de încadrare de 0,5 m.

Realizarea drumului expres Tișița-Albița urmărește câteva obiective strategice:

  • o îmbunătățire a mobilității populației și a traficului aferent transportului de mărfuri;
  • asigurarea accesului pentru populație și pentru mediul de afaceri;
  • asigurarea unei rețele de transport rutier sigure și operaționale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere, precum și la reducerea timpilor de călătorie;
  • asigurarea accesului internațional prin intermediul legăturilor cu țările vecine;
  • asigurarea unei rețele de transport propice mediului înconjurător, prin implementarea proiectelor de variantă de ocolire.

Este un proiect cu impact la nivel european, pentru că asigură legătura dintre Uniunea Europeană și Republica Moldova, prin vama Albița, către Chișinău. Odată ce se va construi, Bârladul va fi cuprins între Varianta de Ocolire, pe partea de est, și, în funţie de varianta aleasă, Drumul Expres Tișița-Albița, pe partea de vest.

Deși anul 2020 a fost lovit de pandemia de coronavirus, Partidul Național Liberal a creat şi creează condițiile propice realizării drumului expres Tișița-Albița.

Astăzi, drumul expres Tişiţa-Albiţa este mai aproape de realitate.

Vino la vot pe 6 Decembrie!

Pe 6 decembrie ,VOTEAZĂ PNL, locul 4 pe buletinul de vot:

Nelu Tătaru – Camera Deputaților

Tudor Polak – Camera Deputaților

Radu Bobârnat – Camera Deputaților

Iulian Mihail Bîca – Senat

Material de propagandã electorală realizat de SC REAL4MEDIA SRL, la comanda PNL Vaslui. CMF 11200025.