Nefinalizarea lucrărilor la șoala din Fâstâci, anchetată de Avocatul Poporului

Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu şi efectuează o anchetă în legătură cu nefinalizarea lucrărilor de consolidare a şcolii Cezar Botez, din satul Fâstâci, judeţul Vaslui şi condiţiile în care se desfăşoară cursurile.

Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu şi efectuează o anchetă în legătură cu nefinalizarea lucrărilor de consolidare a şcolii Cezar Botez, din satul Fâstâci, judeţul Vaslui şi condiţiile în care se desfăşoară cursurile. Sesizarea din oficiu vizează posibila încălcare a art. 49 din Constituţia României privind protecţia copiilor şi a tinerilor.

Cu ocazia acţiunii de promovare a Domeniului de activitate apărarea, protecţia şi promovarea drepturilor copilului – Avocatul Copilului, efectuată la Şcoala Gimnazială “Cezar Botez”, din satul Fâstâci, comuna Cozmeşti, judeţul Vaslui, reprezentanţii Avocatului Poporului au luat cunoştinţă de problematica nefinalizării lucrărilor de consolidare a şcolii, precum şi de condiţiile de desfăşurare a cursurilor în incinta Ocolului Silvic şi a dispensarului din sat. Lucrările de reconsolidare a Şcolii Gimnaziale din satul Fâstâci au fost câştigate în 2006, prin licitaţie, de o firmă. Deşi, la vremea respectivă, lucrările au început, ulterior, şantierul a rămas blocat. De atunci, însă, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult, clădirea rămânând nefuncţională până în prezent. Au urmat diverse procese prin care firma de construcţii a solicitat instanţei plata din partea Primăriei comunei Cozmeşti, judeţul Vaslui, a unor sume pentru lucrări deja executate. În prezent, elevii claselor V-VIII învaţă în incinta Ocolului Silvic şi în Dispensar, în câteva camere mici aflate în stare de degradare, care adăpostesc câteva clase şi cancelaria. Copiii merg la toaletă afară, într-un spaţiu insalubru, fără apă curentă, iar în bănci elevii stau îngrămădiţi. În noua şcoală, aflată în construcţie în ultimii 12 ani, ar trebui să funcţioneze şi o şcoală profesională de arte şi meserii, care ar putea rezolva problematica părăsirii timpurii a şcolii sau a abandonului şcolar din zonă, cu implicaţii considerabile de natură socială şi economică pentru comunitate.