Printează acest articol Printează acest articol

Comunicat: 187 operatori economici, sancționați de Protecția Consumatorului

În luna mai 2018, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Vaslui a desfăşurat un număr de 223 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor, acţiuni tematice de control şi pentru cercetarea reclamaţiilor şi sesizărilor primite din partea consumatorilor.

Urmare deficienţelor constatate, au fost dispuse următoarele măsuri:

  • oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare şi nealimentare în valoare de 31.030 lei, până la eliminarea / remedierea deficienţelor constatate;
  • oprirea definitivă a comercializării şi retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare și nealimentare în valoare de 7.532 lei.

Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor, au fost sancţionaţi contravenţional un număr de 187 operatori economici, fiind aplicate un număr de 53  amenzi contravenţionale în valoare totală de 92.000  lei şi 134 avertismente.

În timpul verificărilor efectuate s-au constatat deficienţe privind:

  • comercializarea produselor alimentare cu data limită de consum / data durabilităţii minimale/termenul de valabilitate depăşite ;
  • lipsa elementelor de identificare – caracterizare;
  • neafişarea preţurilor de vânzare sau a preţurilor pe unitatea de măsură;
  • comercializarea produselor cu elemente de identificare-caracterizare incomplete/ incorecte sau netraduse în limba română;
  • practici comerciale incorecte.
  • comercializarea produselor alimentare/nealimentare sau prestarea serviciilor de alimentație publică în spații neautorizate;
  • nerespectarea orarului de funcționare afișat – închiderea unității în scopul sustragerii de la control;
  • utilizarea de mijloace de măsurare neomologate, neverificate metrologic;
  • nerespectarea condițiilor prescrise / declarate ;

 

În această perioadă au fost cercetate şi soluţionate un număr de 18 reclamaţii primite din partea consumatorilor. În urma cercetărilor efectuate 6 reclamaţii s-au dovedit a fi întemeiate, 3 reclamaţii au fost neîntemeiate,  6  reclamaţii nu au putut fi soluţionate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării , 2 reclamații redirecționate către alte instituții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.