Şedinţă de bilanţ, la ISU Vaslui: în 2019 s-a intervenit în 6.614 situaţii de urgenţă
Marţi, 28 ianuarie, inspectorul şef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Podul Înalt” Vaslui,col. Mihai Ciprian Mitrea, a prezentat , pe scurt, bilanţul activităţii pe anul 2019, în cadrul unei şedinţe la care au participat angajaţii unităţii, dar şi reprezentanţii instituţiilor partenere din cadrul NAI, precum şi prefectul Mircea Gologan, Vasile Pavăl – primarul municipiului Vaslui şi Ioan Ciupilan – primarul municipiului Huşi.
Potrivit şefului ISU Vaslui, echipajele din subordine au intervenit în anul 2019 pentru gestionarea unui număr de 6.614 situaţii de urgenţă, numărul acestora crescândc 33% față de anul 2018 când au fost executate 4.977 misiuni. Natura situaţiilor în care a fost nevoie de intervenţia specialiştilor de la ISU Vaslui a fost diversă, de la stingerea de incendii şi descarcerări, până la ridicarea şi distrugerea de muniţie sau la aportul echipajelor medicale.
„În anul 2019, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Podul Înalt” al județului Vaslui a executat 6614 misiuni în zona de competență, dintre acestea 341 pentru stingerea incendiilor(5 %), 5.537 au constat în asistență medicală de urgență(84 %); 216 misiuni pentru asistența persoanelor (3 %) şi 520 de alte intervenții(8%). (…)
Echipa de asanare pirotehnică a executat, în perioada supusă evaluării, 35 de misiuni de cercetare, identificare, transport și distrugere a munițiilor rămase neexplodate din timpul războiului, fiind înlăturat pericolul reprezentat de 34 proiectile de artilerie de diferite calibre; 114 aruncătoare de diferite calibre;7 bombe de aruncător, 4 grenade de mână defensive; 2 grenade de mână cumulative antitanc şi 15 grenade de mână ofensive şi 178 cartușe de diferite calibre.
Numărul solicitărilor pentru acordarea primului ajutor calificat, a asistenței medicale de urgență sau pentru efectuarea operațiunilor de descarcerare a fost în creștere în anul 2019 cu 39% față de anul 2018, fiind executate 5537 de misiuni , din care 851 intervenții ale echipajelor de terapie intensivă mobilă, spre deosebire de anul 2018 când au fost executate 3995 misiuni, din care 1023 intervenții ale echipajului de terapie intensivă mobilă. (…)
Prin activitatea logistică desfășurată, s-au asigurat condiții bune de cazare, hrănire, echipare, instruire a efectivelor, asigurarea mentenanței, exploatării și garării tehnicii de luptă, precum și de administrare a patrimoniului imobiliar, în strictă concordanță cu bugetul alocat unității.
O mare parte din nevoile unității legate de asigurarea materială s-au rezolvat în anul 2019 prin dotarea unității cu o ambulanta tip C marca Renault; 3 ambulanţe tip B 4×4 marca VW T6 ; o autoutilitară Dacia Dokker ; un autoturism Dacia Logan şi un autoturism Dacia Duster ;
În ceea ce priveşte vechimea autovehicolelor unităţii se 29 de autovehicule au sub 5 ani, 20 au între 5 – 10 ani, 17 autovehicule au între 10 – 20 ani şi 5 autovehicule au între 20 şi 30 de ani, iar 8 autospeciale au vechime de peste 30 ani
Pentru anul 2019, de la bugetul Consiliului Județean Vaslui au fost alocate, conform prevederilor O.G. nr. 25/2004, O.G. nr. 88/2001 și O.U.G. nr. 191/2005, fonduri în valoare de 184.000 lei.
Majoritatea sumelor alocate au fost folosite la plata utilităților necesare bunei funcționări a sediului 2 al inspectoratului, precum și pentru funcționarea tehnicii și aparaturii din dotare. Din bugetul de la CJ Vaslui a fost utilizată suma de 33 mii lei pentru întreținerea imobilelor, fiind executate lucrări de reparații curente, asigurându-se condiții de lucru și cazare corespunzătoare a efectivelor”, a precizat col. Mihai Ciprian Mitrea, trecând în revistă şi alte aspecte legate de activitatea ISU: autorizări, activităţi de prevenire, pregătire şi evaluare.
La final, autorităţile locale şi judeţene le-au mulţumit lucrătorilor ISU „Podul Înalt” Vaslui pentru activitatea pe care o desfăşoară zi de zi pentru siguranţa populaţiei, dar şi pentru buna colaborare.
#Am constat că au fost multe probleme, dar profesionalismul celor care lucrează în această instituţie duce la limitarea pierderilor material, a pierderilor de vieţi omeneşti şi, ceea ce ma bucură, e că activitatea de prevenire prinde alt nivel şi, desigur că aici avem şi noi un cuvânt de spus. Am fost o instituţie controlată, conform legislaţiei în vigoare, şi am fost îndrumaţi să rezolvăm problemele care, inerent, mai apar. Totodată, am fost parteneri în mai multe activităţi, Ne implicăm şi noi în acea muncă de prevenire a incendiilor, avem zone cu vegetaţie uscată , unde lucrăm , dar ne implicăm şi în activitatea de prevenire, prin distribuirea de pliante. Un incendiu care produce pagube face ca ceea ce suportă familia să se îndrepte şi către autoritatea locală, prin asigurare de locuinţă, ajutor financiar… O colaborare bună am avut şi la organizarea manifestărilor publice unde, de fiecare dată, am solicitat sprijin şi aţi fost prezenţi, acordând sprijin. Ca urmare, nu-mi revine decât să vă mulţumesc pentru întreaga activitate şi să vă asigurăm că ştim că , în primul rând, noi avem o datorie faţă de comunitate şi de membrii ei, că âmpreună putem să limităm pierderile”, a spus Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, menţionând că pe raza oraşului au fost montaţi peste 350 de hidranţi, la standardele necesare, astfel încât aceştia să poată folosi şi în caz de incendii.
„Atunci când stăm împreună la masă, putem găsi soluţiile necesare pentru a obţine acele avize şi autorizaţii, absolut necesare pentru funcţionarea unităţilor publice. Din punct de vedere al unităţii administrativ-teritoriale Huşi, pe care o conduc, vreau să vă asigur că suntem mereu alături de dumneavoastră şi că vă vom sprijini în tot ceea ce faceţi”, a dat asigurări şi primarul Ioan Ciupilan.
„. Sunteți o componentă importantă a Ministerului Afacerilor Interne, una dintre structurile de impact. În general, cam în orice situație sunteți primii care ajungeti la fața locului. În functie de modul în care dumneavoastră comunicați informațiile și vă îndepliniți sarcinile, primim feedback, știm dacă este nevoie de suplimentarea resurselor. (…) De la dumneavoastră mi-aş dori o mai bună comunicare, vreau să găsiţi o modalitate de a comunica într-un mod mai bun cu cei care vin să obţină autotizaţii. Ştiu că sunteţi profesionişti, ştiu că vă faceţi treaba, dar vă rog să găsiţi o cale de comunicare, astfel încât cei care vin să înţeleagă că dumneavoastră nu le vreţi decât binele şi obţinerea autorizaţiei de securitate la incendii este un rău necesar, astfel încât să nu mai primim acel feedback, că „oamenii de la ISU nu au vrut”. Eu ştiu că nu este adevărat, dar vreau să găsiţi acea cale prin care şi cei care vin pentru autorizaţii să înţeleagă acest lucru. Astfel, la următorul bilanţ veţi avea o imagine mai bună”, a spus prefectul Mircea Gologan, urând-le succes tuturor, şi asigurându-i de întreaga colaborarea a Instituției Prefectului.